Afvalcontainershop.nl
Algemene voorwaarden van Afvalcontainershop.nl

Algemene voorwaarden van Afvalcontainershop.nl

iDEAL, creditcard of overboeking

Levering door heel Nederland binnen 24 uur

Standaard inclusief brengen, ophalen en 8 weken huur

Deskundige klantenservice 088 - 08 09 089

Algemene voorwaarden

De Algemene Voorwaarden zijn hier te downloaden.

1. Interpretatie, toepassing en aanbieding

1.1 Definities

In deze Algemene Voorwaarden zullen de navolgende termen de daarbij vermelde betekenis hebben:

Afvoeren: het transporteren van Afvalstoffen van de Opdrachtgever naar een bewerkings – of verwerkingsinrichting;

Acceptatievoorwaarden: de van tijd tot tijd geldende acceptatievoorwaarden van Opdrachtnemer, inhoudende diverse voorschriften met betrekking tot onder andere de aard, omvang, samenstelling en eigenschappen van de Afvalstoffen;

Afvalstoffen: alle stoffen die de Opdrachtgever bij MSG Online B.V. uit hoofde van deze overeenkomst aanbiedt, waaronder in ieder geval begrepen alle stoffen waarvan de Opdrachtgever zich ontdoet, voornemens is te ontdoen of zich moet ontdoen, met inbegrip van (gevaarlijke) afvalstoffen als bedoeld in de Richtlijn 2006/12/EG van het Europees Parlement en de Raad betreffende afvalstoffen;

Consument: iedere natuurlijke persoon die niet handelt in uitoefening van zijn beroep of bedrijf; Gevaarlijke (afval)stoffen: voor mens, dier of milieu gevaarlijke stoffen, waaronder in ieder geval begrepen destoffen die zijn aangewezen in de Regeling Europese Afvalstoffenlijst;

Algemene Voorwaarden: deze Algemene Voorwaarden van Opdrachtnemer;

Innameplaats: de locatie waar de Afvalstoffen daadwerkelijk worden ingenomen of zouden moeten worden ingenomen;

Inzamelmiddel(len): alle middelen van Opdrachtnemer bestemd voor het inzamelen, opslaan, vervoeren en/of verwijderen van Afvalstoffen;

Opdrachtgever: elke (rechts -)persoon waarmee Opdrachtnemer een Overeenkomst sluit of waaraan zij een aanbieding of offerte doet, ter zake van enige binnen de bedrijfsvoering van Opdrachtnemer vallende dienst of activiteit;

Opdrachtnemer: de opdrachtnemer zoals blijkt uit de Overeenkomst, zijnde de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid MSG Online B.V., handelend onder de namen Afvalcontainerspecialist, Afvalcontainershop, Regio container, Containerhuren.nl en Puincontainershop.nl, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 93677588, gevestigd te Diemen, 1112VE aan de Stammerkamp 1.

Overeenkomst: iedere Overeenkomst tussen MSG Online B.V. en Opdrachtgever tot het leveren van enige binnen de bedrijfsvoering van MSG Online B.V. vallende dienst of activiteit. Onder het begrip Overeenkomst vallen voorts de Schriftelijk of per e -mail overeengekomen aanvullingen op of wijzigingen van voornoemde Overeenkomsten, de bijbehorende Algemene Voorwaarden , de acceptatievoorwaarden al dan niet verdisconteerd
in de voorschriften op de website van Opdrachtnemer en aanvullende Voorschriften alsmede alle (rechts) handelingen ter voorbereiding van voornoemde Overeenkomsten;

Partijen: Opdrachtnemer en Opdrachtgever;

Voorschriften: alle huidige en in de toekomst (publiekrechtelijke) geldende wettelijke veiligheids – en milieuvoorschriften en reglementen, gebruiksvoorschriften, alsmede alle instructies van MSG Online B.V. waaronder de schriftelijke instructies bij de ter beschikking gestelde apparatuur.

1.2 Toepasselijkheid

Deze Algemene Voorwaarden en de Acceptatievoorwaarden zijn van toepassing op alle Overeenkomsten, Aanbiedingen en Offertes, voor zover door Opdrachtnemer niet uitdrukkelijk en schriftelijk anders is bepaald. De toepasselijkheid van eventuele (algemene) voorwaarden van Opdrachtgever op een Overeenkomst, Aanbieding of Offerte, wordt uitdrukkelijk uitgesloten. Van deze algemene voorwaarden kan slechts worden afgeweken indien dit door Partijen uitdrukkelijk en sch riftelijk is overeengekomen.

1.3 Totstandkoming van Overeenkomsten

Alle offertes en aanbiedingen van MSG Online B.V. zijn vrijblijvend en zullen MSG Online B.V. slechts binden indien zij schriftelijk zijn overeengekomen, dan wel doordat MSG Online B.V. is begonnen met de uitvoering van de Overeenkomst.

2. Identiteit Opdrachtnemer

Opdrachtnemer is onderdeel van MSG Online B.V. , MSG Online B.V. handelt onder de handelsnamen Afvalcontainerspecialist, Afvalcontainershop.nl, Regiocontainer.nl, Containerhuren.nl en Puincontainershop.nl en is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 93677588. MSG Online B.V. is gevestigd te Diemen, 1112VE aan de Stammerkamp 1.

3. Aanbiedingen, prijzen en vergoedingen

3.1 De tarieven zijn gebaseerd op de huidige kosten van transport en verwerking. Alle in een Aanbieding of Offerte door MSG Online B.V. gehanteerde prijzen (m.u.v. verbrandingsbelasting) zijn exclusief administratiekosten, BTW, milieutoeslag, kredietbeperking of enige andere heffing van overheidswege alsmede eventueel opgelegde boetes verkregen in het kader van de uitvoering van de overeenkomst. Dergelijke kosten, heffingen en belastingen worden door Opdrachtnemer separaat in rekening gebracht bij Opdrachtgever .

3.2 Opdrachtnemer is gerechtigd de overeengekomen of geoffreerde prijzen, vergoedingen en tarieven tussentijds te wijzigen. Hiervan is onder andere sprake indien de kosten Opdrachtgever toenemen als gevolg van buiten haar invloedsfeer gelegen omstandigheden, zoals, maar niet beperkt tot, stijging van de loonkosten en/of brandstofkosten, een wijziging in de wisselkoersen, een stijging van de grondstof – en/of energieprijzen, de verwerkings prijzen en/of een wijziging van de locatie waar de be – en/of verwerking plaatsvindt. Opdrachtnemer informeert Opdrachtgever schriftelijk van dergelijke wijzigingen. Indien dit binnen drie maanden na de aanvangsdatum van de Overeenkomst is, is Opdrachtgever gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden.

3.3 Kosten voortvloeiend uit benodigde vergunningen, ontheffingen, precario en dergelijke welke vereist zijn voor het door Opdrachtnemer plaatsen van een Inzamelmiddel, komen volledig voor rekening en risico van Opdrachtgever.

4. Betaling

4.1 Opdrachtnemer behoudt zich te allen tijde het recht voor om, alvorens werkzaamheden aan te vangen of voort te zetten, van Opdrachtgever volledige of gedeeltelijke vooruitbetaling van de overeengekomen vergoeding te verlangen.

4.2 Opdrachtnemer brengt, al dan niet op elektronische wijze, voor alle bedragen welke Opdrachtgever verschuldigd is een factuur uit. Indien en voor zover geen sprake is van een verlangde vooruitbetaling , dient betaling van facturen door Opdrachtgever te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is aangegeven door Opdrachtnemer.

4.3 Opdrachtgever heeft de plicht onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

4.4 Indien Opdrachtgever niet tijdig aan zijn betalingsverplichting voldoet is deze, nadat hij is gewezen op de te late betaling en in gelegenheid is gesteld alsnog binnen 14 dagen aan zijn betalingsverplichting te voldoen, bij het wederom uitblijven van beta ling over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd. Daarnaast is Opdrachtgever bij het intreden van verzuim €25, – administratiekosten verschuldigd. Een en ander met uitsluiting
van artikel 6:92 BW .

4.5 Zodra een aan Opdrachtnemer verschuldigd bedrag ná de in ingebrekestelling onbetaald blijft, is Opdrachtnemer gerechtigd zonder nadere waarschuwing incassomaatregelen te nemen. Opdrachtnemer is gerechtigd de buitengerechtelijke incassokosten in rekening t e brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal 15% over openstaande bedragen tot €2500, -; 10% over de daaropvolgende €2500, -; 5% over de volgende €500, –
met een minimum van €40, -.

4.6 In het geval van een Overeenkomst welke niet dient te worden gekwalificeerd als een consumentenovereenkomst, is het Opdrachtgever niet toegestaan om een eventuele vordering op Opdrachtnemer te verrekenen met een vordering van Opdrachtnemer en is het Opdrac htgever niet toegestaan
om de betaling van een vordering van Opdrachtnemer op te schorten.

4.7 Reclames tegen facturen dienen binnen 5 (vijf) werkdagen na dagtekening van de factuur schriftelijk aan Opdrachtnemer kenbaar te zijn gemaakt bij gebreke waarvan de factuur als door Opdrachtgever geaccepteerd wordt beschouwd. De aldus ingediende bezware n worden onmiddellijk in behandeling genomen, maar schorten de betalingsverplichting niet op. Indien een tijdig ingediende klacht door Opdrachtnemer juist wordt bevonden, zal Opdrachtnemer overgaan tot verrekening en/of creditering.

5. Afvalstoffen

5.1 Bij aanvang van de Overeenkomst verstrekt Opdrachtgever aan Opdrachtnemer een duidelijke en volledige omschrijving van de Afvalstoffen, waaronder in ieder geval de aard, de herkomst, de eigenschappen, de samenstelling en de gevarenklassen van de Afvalst offen. Indien zich wijzigingen voordoen waardoor deze schriftelijke omschrijving niet meer juist of volledig is, stelt Opdrachtgever Opdrachtnemer hiervan onmiddellijk
schriftelijk in kennis.

5.2 Opdrachtgever staat ervoor in dat de omschrijving van de door haar aangeboden Afvalstoffen en de bijbehorende (transport)documentatie en etikettering te allen tijde juist en volledig is. Indien achteraf blijkt dat de Afvalstoffen afwijken van deze omschrijving zijn de gevolgen hiervan volledig voor rekening en risico van Opdrachtgever. Ook indien deze afwijking het gevolg is van het deponeren van Afvalstoffen in het Inzamelmiddel door derden. Kosten voor afkeur van vracht en/of overbeladen van het Inzam elmiddel komen voor rekening van Opdrachtgever.

5.3 De door Opdrachtgever aan te bieden Afvalstoffen dienen te voldoen aan de in artikel 5.1 benoemde omschrijving, hetgeen tussen Partijen is overeengekomen, de Acceptatievoorwaarden, de door Opdrachtnemer verstrekte voorschriften en (indien van toepassing) instructies en de eisen die aan de Afvalstoffen worden gesteld door de vigerende (milie u)wet – en regelgeving. Indien Opdrachtgever, naar het oordeel van Opdrachtnemer, Afvalstoffen niet aanbiedt conform voornoemde voorschriften, is Opdrachtnemer gerecht igd haar verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst op te schorten en is Opdrachtgever verplicht op eerste verzoek van Opdrachtnemer, voor eigen rekening en risico, de Afvalstoffen terug te nemen.

5.4 Opdrachtgever is te allen tijde verplicht om op verzoek van Opdrachtnemer alle medewerking te verlenen aan monsterneming van de Afvalstoffen door of namens Opdrachtnemer, opdat deze kunnen worden geanalyseerd. Opdrachtgever dient er zorg voor te dragen dat de in te nemen Afvalstoffen ter plekke eenvoudig te bemonsteren zijn. De kosten die hieraan verbonden zijn, komen voor rekening van Opdrachtgever, tenzij blijkt dat de Afvalstoffen conform de Overeenkomst zijn.

5.5 Afvalstoffen dienen te worden aangeboden in het daartoe ter beschikking gestelde Inzamelmiddel, waarvan (indien van toepassing) de deksel gesloten is. De in het Inzamelmiddel opgenomen Afvalstoffen mogen nimmer machinaal of op andere wijze aangedrukt of g eperst zijn, behalve indien sprake is van een persinstallatie waarbij de pers direct deel uitmaakt van het inzamelmiddel of indien hier door Opdrachtnemer uitdrukkelijk toestemming voor is gegeven.

5.6 Opdrachtgever garandeert dat zij aan alle wet – en regelgeving voldoet en over alle vergunningen en publiekrechtelijke toestemmingen beschikt om de Afvalstoffen aan te bieden aan Opdrachtnemer.

5.7 Indien op grond van de geldende wet – en/of regelgeving de Afvalstoffen niet (langer) mogen worden vervoerd of verwerkt, dan wel moeten worden teruggenomen, is Opdrachtgever verplicht om voor eigen rekening en risico de Afvalstoffen terug te nemen.

6. Inzamelmiddelen

6.1 Bij de uitvoering van de Overeenkomst kan Opdrachtnemer de Opdrachtgever Inzamelmiddelen in bruikleen geven of aan de Opdrachtgever verhuren. Opdrachtnemer blijft te allen tijde eigenaar van Inzamelmiddelen. De Opdrachtgever is niet bevoegd Inzamelmiddelen te verhuren of ter besch ikking te stellen aan derden.

6.2 De door Opdrachtnemer aan Opdrachtgever ter beschikking gestelde Inzamelmiddelen worden geacht zonder gebreken en in goede staat van onderhoud te zijn. Indien Opdrachtgever meent dat hiervan geen sprake is, dient Opdrachtgever dit binnen 2 (twee) dagen na de terbeschikkingstelling van het betreffende Inzamelmiddel te kennen te geven aan Opdrachtnemer, bij gebreke waarvan alle rechten van Opdrachtgever ter zake vervallen.

6.3 Opdrachtgever gebruikt de door Opdrachtnemer ter beschikking gestelde Inzamelmiddelen uitsluitend voor het doel waarvoor deze ter beschikking zijn gesteld. Het aanbrengen van aanpassingen of toevoegingen aan de ter beschikking gestelde Inzamelmiddelen i s niet toegestaan, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer.

6.4 Opdrachtgever staat ervoor in dat het Inzamelmiddel enkel wordt gebruikt door hiertoe bekwaam personeel en dat dit personeel op de hoogte is van en handelt conform alle toepasselijke regelgeving, voorschriften en instructies, waaronder eventuele (gebrui ks- en/ of bedienings) voorschriften verstrekt door Opdrachtnemer aan Opdrachtgever.

6.5 Opdrachtgever zal de Inzamelmiddelen enkel laten ledigen door Opdrachtnemer of door Opdrachtnemer ingeschakelde derden. Opdrachtgever zal de Inzamelmiddelen niet (geheel of gedeeltelijk) laten ledigen of verplaatsen door of in gebruik geven of ter beschikking stellen aan anderen dan Opdrachtnemer of door Opdrachtnemer ingeschakelde derden, noch zal Opdrachtgever de Inzamelmiddelen naar een andere locatie (laten) brengen.

6.6 De Inzamelmiddelen worden op de dag van lediging en/of vervoer door Opdrachtgever op dusdanige wijze aangeboden, dat deze goed, vrij en veilig toegankelijk zijn voor Opdrachtnemer, in ieder geval inhoudende dat de Inzamelmiddelen worden geplaatst op of aan de openbare weg of een voor Opdrachtnemer vanaf de openbare weg goed, veilig en kosteloos toegankelijk terrein. Voorts treft Opdrachtgever alle benodigde veiligheidsmaatregelen, waaronder het aanbrengen van voldoende verlichting en/of bebakening.

6.7 Opdrachtgever is gehouden de ter beschikking gestelde Inzamelmiddelen naar behoren te onderhouden. De kosten van onderhoud en reparatie komen voor rekening van Opdrachtgever, tenzij Partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.

6.8 Indien de locatie van Opdrachtgever gedurende de looptijd van de Overeenkomst of in geval van een incidentele opdracht voor de afvoerdatum wijzigt, stelt Opdrachtgever Opdrachtnemer hiervan minimaal twee weken van te voren schriftelijk op de hoogte, waarna Opdrachtnemer de Inzamelmiddelen voor rekening en risico van Opdrachtgever zal verplaatsen naar de nieuwe locatie, mits de nieuwe locatie van Opdrachtgever zich, naar het oordeel van Opdrachtnemer, binnen het verzorgingsgebied van Opdrachtnemer bevindt. Wijzigingen in de locatie van Opdrachtgever zullen nimmer de geldigheid, looptijd of exclusiviteit van de Overeenkomst aantasten. Dit laat onverlet het recht van Opdrachtnemer om extra kosten in verband met de verhuizing (onder andere ten gevolge van ge wijzigde routes of reistijden) door te belasten aan Opdrachtgever.

6.9 Opdrachtgever dient de Inzamelmiddelen op eerste verzoek van Opdrachtnemer af te geven aan Opdrachtnemer. Indien Opdrachtgever het gebruik van de Inzamelmiddelen staakt of door Opdrachtnemer is verzocht de Inzamelmiddelen af te geven, dient Opdrachtgever de Inzamelmiddelen schoon, leeg en in de originele staat aan Opdrachtnemer af te geven, behoudens voor zover de verandering aan de Inzamelmiddelen het gevolg is van slijtage door normaal gebruik voor het doel waarvoor de Inzamelmiddelen ter beschikking zijn gesteld.

6.10 In het geval van schade aan ter beschikking gestelde Inzamelmiddelen zal Opdrachtgever Opdrachtnemer hiervan onverwijld op de hoogte stellen. Opdrachtgever is aansprakelijk voor alle schade aan de Inzamelmiddelen, tenzij deze schade het gevolg is van slijtage door normaal gebruik.

6.11 De ter beschikking gestelde Inzamelmiddelen komen vanaf plaatsing voor rekening en risico van Opdrachtgever. Opdrachtgever is aansprakelijk voor alle schade, veroorzaakt door of ten gevolge van plaatsing respectievelijk gebruik van de ter beschikking g estelde Inzamelmiddelen, tenzij de door Opdrachtnemer ter beschikking gestelde Inzamelmiddelen ondeugdelijk zijn voor het doel waarvoor deze ter beschikking zijn gesteld of Opdrachtnemer onjuiste instructies heeft verstrekt voor het gebruik van deze Inzamelmiddelen.

6.12 Indien Opdrachtgever langer gebruikt maakt van de Inzamelmiddelen dan overeengekomen of redelijkerwijs mocht worden verwacht door Opdrachtnemer is Opdrachtnemer gerechtigd huurkosten te bereken voor de Inzamelmiddelen.

6.13 Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor alle aanspraken als gevolg van schade aan derden respectievelijk eigendommen van derden, ten gevolge van plaatsing respectievelijk gebruik van de ter beschikking gestelde Inzamelmiddelen.

6.14 De Opdrachtgever is verplicht het Inzamelmiddel afdoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen alle mogelijke risico’s (waaronder begrepen maar niet daartoe beperkt diefstal, overstroming en brand) tot het Inzamelmiddel bij het einde van de Overeenkomst weer in de feitelijke macht van Opdrachtnemer is gekomen en het afdoende verzekerd te houden voor schade aan (zaken van) derden. Het risico van beschadiging door of aan het Inzamelmiddel, vermissing of tenietgaan daarvan is voor rekening van de Opdrachtgever.

7. Inschakelen derden

7.1 Opdrachtnemer is te allen tijde bevoegd om derden in te schakelen voor de uitvoering van de werkzaamheden uit hoofde van de Overeenkomsten. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit handelen of nalaten van derden die zij inschakelt bij de uitvoering van de Overeenkomst, behalve indien deze schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

8. Meer -en minderwerk

8.1 Onder meerwerk wordt verstaan al die werkzaamheden en/of producten die tijdens de uitvoering van de overeenkomst worden verricht c.q. geleverd en die meer of anders zijn dan hetgeen oorspronkelijk is overeengekomen, waaronder onder meer begrepen:
a. wijzigingen in de overeengekomen werkzaamheden op verzoek van de opdrachtgever, waardoor die werkzaamheden worden verzwaard of uitgebreid;
b. aanvullingen en/of wijzigingen van de overeengekomen werkzaamheden, omdat zulks redelijkerwijs nodig is voor een goede en vakkundige uitvoering van de overeenkomst en/of op grond van nieuwe of gewijzigde overheidsvoorschriften;
c. aanvullingen en/of wijzigingen van de overeengekomen werkzaamheden, die nodig zijn geworden als gevolg van niet -nakoming door de opdrachtgever van enige verplichting voortvloeiende uit de overeenkomst, zulks onverminderd de overige rechten van Opdrachtnemer;
d. één of meerdere extra ledigingen en/of inzameldiensten met betrekking tot afvalstoffen die zich naast of op – en niet in – de container bevinden op het ogenblik van de reguliere lediging waaronder tevens overbelading van de container.

8.2 Opdrachtnemer; is gerechtigd, ook zonder voorafgaand overleg met de Opdrachtgever doch steeds met inachtneming van de eisen van redelijkheid en billijkheid, zaken te vervangen en/of wijzigingen aan te brengen in de overeengekomen werkzaamheden dan wel meerwerk te verrichten, indien zij zulks voor een goede en vakkundige uitvoering van de Overeenkomst nodig acht of zulks noodzakelijk is ingevolge wijzigingen in het acceptatiebeleid van afvalverwijderingsinrichtingen.

8.3 Wijzigingen of meerwerk kunnen leiden tot wijziging of uitbreiding van de Overeenkomst en wijziging of verhoging van de prijs. De Opdrachtgever wordt zo spoedig mogelijk door Opdrachtgever op de hoogte gesteld van de wijziging of aanvulling van de werkzaamheden.

8.4 Indien Opdrachtnemer op verzoek van Opdrachtgever, of daartoe anderszins te goeder trouw genoodzaakt, de normale werktijden zijnde maandag tot en met vrijdag van 07.00 tot 17.00 (m.u.v. feestdagen) moet overschrijden, is Opdrachtnemer gerechtigd daarvoor opslagen te berekenen

8.5 Opdrachtnemer kan nimmer verplicht worden tot het uitvoeren van meerwerk.

9. (Leverings)termijnen, verzuim en verval van recht

9.1 Alle door Opdrachtnemer genoemde (leverings)termijnen zijn indicatief en nimmer aan te merken als fatale termijnen. De enkele overschrijding van een (leverings)termijn brengt Opdrachtnemer niet in verzuim.

9.2 Indien overschrijding van enige (leverings)termijn dreigt, zullen Opdrachtnemer en Opdrachtgever zo spoedig mogelijk in overleg treden.

9.3 Verzuim van Opdrachtnemer treedt pas in nadat Opdrachtgever Opdrachtnemer schriftelijk in gebreke heeft gesteld en daarbij een redelijke termijn voor nakoming heeft gesteld, van minimaal 30 (dertig) dagen, en Opdrachtnemer niet binnen die redelijke termijn nakomt.

9.4 Indien Opdrachtgever meent dat sprake is van een tekortkoming in de nakoming van enige verplichting door Opdrachtnemer, dient Opdrachtgever Opdrachtnemer hiervan binnen 14 (veertien) dagen nadat Opdrachtgever de tekortkoming heeft ontdekt of redelijkerwijs had kunnen ontdekken, schriftelijk en te informeren.

10. Aansprakelijkheid

10.1 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade van Opdrachtgever of derden, inclusief schade aan wegdek, trottoir en gebouwen, in verband met de uitvoering van de Overeenkomst of veroorzaakt door een Inzamelmiddel, waaronder ook de (ver)plaatsing of lediging ervan, behalve indien deze schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid van Opdrachtnemer.

10.2 Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte of gevolgschade, daaronder begrepen bedrijfsschade, gederfde winst en gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie, behoudens voor zover dergelijke schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van Opdrachtnemer.

10.3 In het geval van een Overeenkomst welke dient te worden gekwalificeerd als een consumentenovereenkomst, aanvaard Opdrachtnemer , in uitzondering op artikel 10.1 en 10.2, slechts aansprakelijkheid voor door Opdrachtgever geleden schade indien en voor zover de schade rechtstreeks en uitsluitend het gevolg is van wanprestatie of een onrechtmatige daad van Opdrachtnemer.

10.4 Niettegenstaande het bepaalde in artikel 10.1, artikel 10.2 en artikel 10.3, is iedere aansprakelijkheid van Opdrachtnemer tegenover Opdrachtgever beperkt tot het bedrag dat de aansprakelijkheidsverzekering van Opdrachtnemer in het desbetreffende geval uitkeert. Indien de aansprakelijkheidsverzekering van Opdrachtnemer geen aanspraak geeft op dekking, dan wel de desbetreffende schade niet is gedekt door verzekering, is de aansprakelijkheid van Opdrachtnemer beperkt tot het bedrag van de factuur waar de schadeveroorzakende feiten betrekking op hebben.

10.5 Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor aanspraken van derden met betrekking tot door hen geleden en te lijden schade op welke grondslag dan ook (inclusief schade aan wegdek, trottoir en gebouwen), direct of indirect veroorzaakt door of verband houdend met de uitvoering van de Overeenkomst, de Inzamelmiddelen en/of de Afvalstoffen, behoudens voor zover die schade een direct gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van Opdrachtnemer en geen sprake is van indirecte of gevolgschade (zoals omschreven in artikel 10.2).

10.6 Indien Opdrachtgever tekortschiet in de nakoming van een verplichting of voorschrift uit de Overeenkomst, wet- en regelgeving, de Algemene Voorwaarden, de Acceptatievoorwaarden en/of de instructies van Opdrachtnemer, is zij jegens Opdrachtnemer aansprakelijk voor alle directe en indirecte schade die Opdrachtnemer hierdoor lijdt.

11. Overmacht

11.1 Onder overmacht wordt in deze Algemene Voorwaarden, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, aan de zijde van Opdrachtnemer verstaan elke van de wil van Opdrachtnemer. onafhankelijke, al dan niet voorzienbare omstandigheid die nakoming van de Overeenkomst blijvend of tijdelijk verhindert, alsmede, voor zover daaronder niet reeds begrepen, oproer, werkstaking, boycot, blokkade, sabotage, brand, blikseminslag, machinebre uk, storing, stremming van vervoer en andere transportstoringen, bovenmatige ziekteverzuim, vertraagde verstrekking aan Opdrachtnemer van bij derden bestelde zaken of diensten, vertraagde of niet -acceptatie door een afvalverwerkingsinrichting, intrekking van vergunningen, bestuursrechtelijke (handhavings)maatregelen en/of wijzigingen in wet – en regelgeving waardoor het uitvoeren van de Overeenkomst redelijkerwijs niet meer van Opdrachtnemer  an worden verlangd.

11.2 In het geval een overmachtssituatie langer dan 90 (negentig) dagen duurt, hebben Partijen het recht om de Overeenkomst door middel van een aangetekende schriftelijke kennisgeving te beëindigen, tenzij voorzienbaar is dat de overmachtssituatie binnen red elijke termijn zal worden opgelost. Hetgeen reeds ingevolge de Overeenkomst gepresteerd is, wordt in dat geval naar verhouding afgerekend, en zonder dat Partijen enig recht hebben op een boete en/of (aanvullende) schadevergoeding.

11.3 Indien Opdrachtnemer bij het intreden van de overmacht reeds gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan dan wel slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen, is Opdrachtnemer gerechtigd Opdrachtgever te factureren met betrekking tot dat gedeelte dat reeds door haar is voldaan.

12. Ontbinding

12.1 Naast hetgeen ingevolge de wet heeft te gelden ter zake ontbinding, is Opdrachtnemer gerechtigd een Overeenkomst te ontbinden, indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of naar maatstaven van redelijkheid en billi jkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.

12.2 Een Partij is bevoegd om, zonder nadere ingebrekestelling en zonder voorafgaande rechterlijke tussenkomst, de Overeenkomst per aangetekend schrijven met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk te ontbinden, onverminderd zijn recht op schadevergoeding, indien:
a. de andere Partij in staat van faillissement wordt verklaard, surseance van betaling aanvraagt, een aanvraag tot diens ondercuratelestelling aanhangig is gemaakt, op hem de wettelijke schuldsaneringsregeling (WSNP) van toepassing wordt verklaard of bewind over (een deel van) zijn vermogen wordt ingesteld of hij anderszins het beheer en/of de beschikking over zijn vermogen geheel of gedeeltelijk verliest;
b. beslag is of wordt gelegd op enig goed dat hij aan de andere Partij ter beschikking heeft gesteld; of
c. de andere Partij in liquidatie verkeert of ten aanzien van hem een besluit tot ontbinding is genomen, mits dit niet gebeurt in het kader van een interne reorganisatie.

12.3 Bij ontbinding of beëindiging van de Overeenkomst neemt de Opdrachtgever, indien verzocht door Opdrachtnemer, voor eigen rekening en risico de Afvalstoffen terug en geeft de Inzamelmiddelen aan Opdrachtnemer af, zonder dat aan Opdrachtgever enig recht op (schade)vergoeding toekomt.

13 Herroepingsrecht

13.1 In geval van een Overeenkomst, welke dient te worden gekwalificeerd als een consumentenovereenkomst en waarbij het gaat om het verlenen van diensten door Opdrachtnemer aan Opdrachtgever, die op afstand buiten de verkoopruimte is gesloten, heeft Opdracht gever ingevolge de geldende wetgeving een herroepingsrecht, inhoudende dat de Overeenkomst zonder opgave van redenen kan worden herroepen / ontbonden door Opdrachtgever gedurende een termijn van 14 dagen, te rekenen vanaf de dag van het sluiten van de Overeenkomst.

13.2 Indien Opdrachtgever gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige schriftelijke wijze aan Opdrachtgever. Met modelformulier wordt het model formulier voor herroeping als bedoeld in bijlage 1 deel B van de Richtlijn 2011/83/EU van het Europees Parlement en de Raad van 25 oktober 2011 betreffende consumentenrechten bedoeld.

13.3 Het ingevulde modelformulier of de ondubbelzinnige verklaring van Opdrachtnemer wordt bij voorkeur elektronisch ingevuld en verzonden naar het e -mailadres van Opdrachtgever: info@msgonline.nl . Indien van deze mogelijkheid gebruik wordt gemaakt zal Opdrachtnemer onverwijld een ontvangstbevestiging van de herroeping zenden.

13.4 Indien de overeenkomst is herroepen, ontvangt Opdrachtgever alle betalingen die Opdrachtgever tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten, met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van Opdrachtgever voor een ande re wijze van levering dan de door Opdrachtnemer geboden goedkoopste standaard levering, onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat Opdrachtnemer op de hoogte is gesteld van de beslissing de overeenkomst te herroepen, van Opdrachtnemer terug. Opdrachtnemer betaalt Opdrachtgever terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee Opdrachtgever de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij Opdrachtgever uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen bij Opdrachtgever voor een dergelijke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

13.5 Het hiervoor bedoelde herroepingsrecht is uitgesloten voor zover de overeengekomen levering van het Inzamelmiddel ingevolgde de Overeenkomst plaats dient te vinden binnen de genoemde wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Opdrachtgever doet in dit geval bij het aangaan van de Overeenkomst dan ook uitdrukkelijk afstand van zijn herroepings -/ontbindingsrecht.

13.6 Het hiervoor bedoelde herroepingsrecht is uitgesloten indien de dienst reeds volledig is uitgevoerd. Opdrachtgever doet in dit geval bij het aangaan van de Overeenkomst dan ook uitdrukkelijk afstand van zijn herroepings -/ontbindingsrecht.

14. Klachtplicht

14.1 Klachten van Opdrachtgever over andere gebreken dan bedoeld in art 6.2 van deze Algemene Voorwaarden in de uitvoering van een Overeenkomst door Opdrachtnemer, dienen door Opdrachtgever binnen een termijn van 14 dagen nadat het gebrek is ontdekt, of redelijkerwijs had moeten worden ontdekt, te worden ingediend bij  Opdrachtnemer. Het vorenstaande geldt ook voor klachten over (de hoogte van) een factuur. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting van Opdrachtgever niet op.

14.2 Indien sprake is van een overeenkomst die gekwalificeerd dient te worden als een consumentenovereenkomst kunnen g eschillen tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot de door Opdrachtnemer te leveren diensten, met inachtneming van de daaraan door de Geschillencommissie Webshop gestelde eisen, zowel door de Opdrachtgever als door Opdrachtnemer voorgelegd worden aan de Geschillencommisie Webshop, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag ( www.sgc.nl ).

15 Overige bepalingen

15.1 Opdrachtgever is niet gerechtigd rechten of verplichtingen uit hoofde van enige Overeenkomst over te dragen aan een derde, zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer. Deze bepaling heeft goederenrechtelijke werking.

15.2 In geval van strijdigheid tussen bepalingen uit de Overeenkomst en deze Algemene Voorwaarden , prevaleert het bepaalde in de Overeenkomst.

15.3 In geval van strijdigheid tussen bepalingen uit de Acceptatievoorwaarden en deze Algemene Voorwaarden, prevaleert het bepaalde in de Acceptatievoorwaarden.

15.4 De nietigheid of vernietigbaarheid van een bepaling van deze Algemene Voorwaarden heeft niet tot gevolg dat de overige voorwaarden van deze Algemene Voorwaarden nietig zullen zijn dan wel komen te vervallen. De nietige of ongeldige bepaling zal alsdan worden geacht te zijn vervangen door een bepaling die wel geldig en verbindend is en waarvan de rechtsgevolgen zo veel mogelijk met die van de nietige of ongeldige bepaling zullen overeenstemmen.

16 Toepasselijk recht

16.1 Op deze Algemene Voorwaarden en alle Overeenkomsten, offertes en aanbiedingen van Opdrachtnemer is Nederlands recht van toepassing.

16.2 Behoudens voor de gevallen als benoemd in artikel 14.2, worden alle geschillen voortvloeiende uit deze Algemene Voorwaarden, Overeenkomsten, offertes/aanbiedingen, hoe ook genaamd, in eerste instantie bij uitsluiting voorgelegd aan de bevoegde rechter te Amsterdam. Indien de Overeenkomst een consumentenovereenkomst betreft en de voornoemde rechtbank een andere is dan die ingevolge de wet bevoegd is, zal Opdrachtnemer zich jegens Opdrachtgever beroepen op deze bevoegdheidsclausule en hierbij aan Opdrachtgever een ter mijn van één maand gunnen om de volgens de wet bevoegde rechtbank te kiezen ter beslechting van het geschil. Indien Opdrachtgever binnen deze maand geen keuze maakt, is de rechtbank
Amsterdam exclusief bevoegd.